In de jungle! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu In de jungle! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

In de jungle!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

14 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal!

Woensdag 11-04-2018

Vanochtend zijn we een uur eerder naar stage gegaan om te helpen bij het wassen van de kinderen. Dit ging als volgt: er stond een grote bak warm water met aan elke kant een plastic kinderstoeltje. De kinderen kleedden zich allemaal tegelijk uit en moesten hun vieze kleding aan een medewerkster geven. Daar stonden ze dan, de jongste kinderen, allemaal in hun nakie te wachten om gewassen te worden. Eerst keken we toe hoe het allemaal in z’n werk ging. Daarna mochten we zelf aan de slag. Handschoentjes aan en gaan! We hadden een stuk zeep en een stukje stof wat net leek op een klamboe. Een soort schuurpapier dus.. Voor het afspoelen maakten we gewoon een bakje van onze handen en gooiden dat over de kindjes heen. Later kwam de oudere kinderen om ook gewassen te worden.

Na het wassen hebben we met de kinderen gespeeld. Het is nog steeds erg lastig om de tijd door te komen zonder attributen. Daarom hebben Tamar en ik vanmiddag een voetbal gehaald op de markt, zodat we lekker konden gaan sporten met de kinderen. Helaas was na 1 uur de pret over, omdat de bal te hard op was opgepompt en was geklapt.

Na stage hebben we lekker bij het zwembad gerelaxed en in de avond kwam Sarah nog langs om te vragen hoe het met ons ging. We hebben toen een goed gesprek gehad met z’n allen.

Donderdag, 12-04-2018

Vandaag is er op stage een nieuw kindje gebracht door de politie. Het was heel gek om te zien hoe de kinderen hier binnenkomen. Je beseft het dan pas echt goed dat de kinderen hier gebracht worden omdat ze gewoonweg gevonden zijn of iets dergelijks. Ik heb gelijk met het kindje geknuffeld en haar alles laten zien. Ook al kon ik haar niet verstaan en zij mij niet, was het erg gezellig. Het lastige was alleen wel dat ze mij de rest van de dag volgde en ik ging natuurlijk weer weg in de middag. Ik heb dan ook gevraagd aan een wat ouder meisje of ze haar wilt ‘begeleiden’. Dat ging gelukkig goed.

In de middag hebben we weer boodschappen gehaald voor de hele week. Daarna hebben we ons opgefrist en hebben we avond gegeten bij Java.

Vrijdag, 13-04-2018

Vandaag zijn we naar Kakamega Forest geweest! Dit is een groot regenwoud. In de ochtend zijn we vertrokken in een busje en hebben we 2 uren gereden. De wandeling die we door het regenwoud hebben gemaakt duurde 5 uren. We hebben in de jungle geluncht bij een rivier, dit was heel gaaf! Wel was het wat glibberig op de paadjes, waardoor er een medestudent uitgleed en uit haar broek scheurde. Later gleed ze nog een keer uit en scheurde haar broek weer verder. We hebben toen erg gelachen met z’n allen, ondanks dat het natuurlijk geen hele fijne situatie was.

We hebben tijdens de wandeling hele mooie vlinders, vogels en apen gezien van heel dichtbij. We hebben erg geluk gehad met het weer, want het was heel de tijd droog! Pas toen we terug reden naar huis ging het een beetje regenen.

Toen we thuis waren hebben we ons opgefrist, tosti’s gegeten en daarna uit geweest naar Roan (Rooftop ). Het was erg gezellig, want er was een hele groep Ierse jongens waar we mee hebben gepraat.

Na deze dag was ik heel erg moe en was ik blij dat ik in m’n bedje lag!

Tot de volgende blog weer!

• 15 April 2018 - 12:47

Ineke:

Heerlijk om je verslagen te lezen. Ben supertrots op je. XXX

• 16 April 2018 - 10:00

Nina En Gerda:

Kakamega rainforest, super mooi! En de verhalen over de kindjes, die zijn best heftig soms.

Groetjes!