Erg rustige week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Erg rustige week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Erg rustige week

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

20 April 2018 | Kenia, Kisumu

Jambo Sana!

Zaterdag, 14-04-2018
Vandaag hebben we allemaal heeeerlijk uitgeslapen. We waren kapot van gisteren. In de middag hebben we allemaal een film gekeken op onze laptops en heb ik mijn blog geschreven. ’s Avonds zijn we uit eten geweest bij een nieuw restaurantje: Mon Amie. Later in de avond hebben we de man van Sarah ontmoet en hebben daar gezellig mee gekletst.

Zondag, 15-04-2018
Vandaag hebben we een hele rustige dag gehad. We hebben gezond bij het zwembad en gebeld met vrienden en familie. Niet heel veel dus :)

Maandag, 16-04-2018
Na een heerlijk weekend zijn we vandaag weer naar stage gegaan. Het was slecht weer, dus dat was jammer. In de ochtend hebben we gedanst met de kindjes. Dat is erg leuk, omdat we elkaar steeds meer dansjes leren die we kunnen doen. In de middag hebben we gespeeld en verder niet heel veel activiteiten uitgevoerd. Af en toe vind ik het wel lastig om leuke activiteiten voor de kinderen te bedenken zonder materiaal en goede communicatie…

Dinsdag, 17-04-2018
Vandaag zijn we maar een halve dag naar stage gegaan. Ik vond het erg leuk vandaag en heb van de kinderen 3 verschillende ‘handje klaps’ geleerd. Evelien en Tamar waren allebei niet fit. Omdat ik niet alleen daar wilde blijven, ben ik ook mee terug gegaan naar huis. Thuis heb ik aan onze schoonmaakster een babypakje gegeven, omdat zij hoog zwanger is. Ze was er erg blij mee!

In de avond is Sarah langs geweest om te bespreken hoe we het tot nu toe vinden gaan, wat beter kan en wat onze leerdoelen zijn.

Woensdag, 18-04-2018
Vandaag zijn we niet naar stage geweest. Evelien en Tamar gingen in de ochtend naar het ziekenhuis. Evelien blijkt een keel- en voorholte ontsteking te hebben. Tamar heeft foto’s moeten laten maken van haar ribben, maar er was niks te zien. Ik heb vanochtend gewacht totdat ze terug waren. Daarna zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Het was super warm!

Donderdag, 19-04-2018
Vandaag zijn we naar stage geweest voor een gesprek met Sarah, Millicent en Francis. We hebben een gesprek gehad over hoe we het tot nu toe op stage vinden gaan, wat we leuk vinden en wat we moeilijk vinden. Het was een erg fijn gesprek.

Verder hebben we het nog gehad over wat we zouden kunnen doneren. Alle kindjes in Mama Ngina hebben Schurft, dus daar gaan we sowieso zalf voor halen, zodat het na een paar keer smeren weg is. Verder gaan we nog bespreken wat we voor een groter iets willen doneren. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Na het gesprek hebben we wat boodschapjes gedaan voor het weekend en gingen we weer naar huis, omdat Tamar en Evelien fit willen zijn voor het weekend. We gaan dit weekend namelijk naar Nakuru, op safari!

Tot de volgende blog weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynnia

Op deze site kunnen jullie mijn reisverhalen lezen en zo met mij meegenieten!

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10006

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Buitenlandse stage Kenia

Landen bezocht: