Stage,stage,stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Stage,stage,stage - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Stage,stage,stage

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

10 April 2018 | Kenia, Kisumu

Zaterdag 07-04-2018

Hiii!

Papa was vandaag jarig! Jammer dat ik er niet bij kon zijn..

We hebben weer een super relaxte dag gehad. We hebben lekker uitgeslapen en als ontbijt tosti’s gegeten. Daarna zijn de meiden van het andere huisje, Kelly, Mirte en Evelien, naar de stad gegaan om bij de marktjes te gaan kijken en wat te drinken bij Java. Tamar en ik hebben toen ons blog bijgewerkt. In de avond hebben we eerst met Sarah alle uitjes besproken die we willen gaan doen. Daarna hebben we ons klaargemaakt om uit te gaan. We gingen naar Roan. Dat is een club bovenop een dak. We hadden dus uitzicht over de stad. In het begin van de avond zat iedereen lekker te eten en later werd er gedanst. Het was erg leuk! In Nederland heb ik niet altijd zin om uit te gaan, maar hier vind ik het fantastisch, haha! Om half 2 waren we weer thuis. We moeten altijd om 1 uur vertrekken in verband met de veiligheid.

Zondag 08-04-2018

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Dat hadden we wel nodig na alle dancemoves van gisteren. In de middag hebben we lekker gezwommen en ben ik met Kelly en Tamar naar Java gegaan voor een milkshake en een taartje. Dat was de zondag alweer!

Maandag 09-04-2018

Vandaag hebben we onze eerste dag stage van de nieuwe week weer gehad. In de ochtend was het weer een beetje wennen en wisten we weer niet goed wat we met de kinderen konden gaan doen. Na een poosje gespeeld te hebben kwam er een wat ouder meisje naar me toe met de vraag of we mee wilden gaan naar het ziekenhuis. Na aan te hebben gegeven bij de verzorgers dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de kinderen en dat we wilden dat er iemand meeging, is er uiteindelijk een ouder meisje meegegaan die Engels kon spreken. De verzorgende vertelde dat het jongetje eigenlijk afgelopen donderdag al zijn nieuwe medicijnen moest hebben voor HIV, omdat hij anders ziek werd. Omdat de verzorgende ‘alleen’ stond, hebben we uiteindelijk ingestemd.( Later bleek dat ze niet alleen was ) Ik ben toen samen met Tamar mee geweest naar het ziekenhuis. Na 1,5 uur te hebben gewacht op alleen een paar medicijnen, konden we weer terug..

Bij terugkomst waren de 2 Nina’s er, twee meiden die eerder deze stage gedaan hebben. Ze hadden bellenblazen meegenomen, wat de kinderen erg leuk vonden. In de middag hebben we een estafette gedaan, we hadden het in ieder geval niet koud! Om 16.00 zat onze dag er weer op bij Mama Ngina. We hebben toen nog wat boodschappen gehaald in de stad en hebben ons daarna thuis lekker opgefrist en een broodje hamburger gegeten.

Dinsdag 10-04-2018

Vandaag ging het in de ochtend al wat beter bij Mama Ngina. We weten steeds beter welke liedjes we met de kinderen kunnen zingen en wat ze leuk vinden om te doen. In de ochtend hebben we dus voornamelijk veel gedanst, gezongen en gekroeld. In de middag kwam mama Millicent langs om te kijken hoe het ging. Dat was erg lief! We konden toen vertellen dat we het lastig vinden dat er niet naar ons wordt omgekeken en dat er niet eens aan ons gevraagd wordt hoe het gaat en of het allemaal lukt met de kinderen. Ook krijgen we geen feedback en als we die zouden vragen zouden ze niet eens weten wat we allemaal doen daar, want ze komen ook niet even kijken.. Verder vinden we het lastig om bijvoorbeeld speelgoed voor de kinderen te halen, omdat eerdere studenten dit ook hadden gedaan en dat is nu allemaal al kapot of ( waarschijnlijk ) gestolen door de medewerkers.
We hebben nog een beetje gedanst en gespeeld met de kinderen en zijn daarna lekker naar ons huisje gegaan. Het was een warme en vermoeiende dag, dus ik was blij dat ik weer even tot mezelf kon komen en uit kon rusten!

Tot de volgende blog maar weer!

• 11 April 2018 - 18:42

Ciska:

Ha Lynnia,
    Wat leuk om te lezen hoe je het hebt.
    Heerlijk dat je ook uitjes kunt plannen en wat goed te lezen dat jullie goed voor jezelf opkomen.
    Jij komt er wel!
    Fijne tijd meid