De laatste loodjes! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

20 Juni 2018 | Kenia, Rangala

Hallo allemaal!

Donderdag, 14-06-2018

Vandaag hebben we de donaties gegeven bij het Babyhome! Iedereen was er super blij mee. Voor elk dingetje wat we lieten zien, werd geklapt. Een applaus van 5 minuten dus.. :)

Het was heel leuk om de baby’tjes die ochtend aan te kleden met de kleding die gesponsord is door een paar mensen uit Nederland. De kleding rook nog heerlijk fris en de baby’tjes roken ook lekker door de nieuwe babyolie. Daarna hebben we bij Babyroom gespeeld met het nieuwe speelgoed. De kinderen hadden allemaal wat nieuws vast, dat zag er zo leuk uit!

Er vroeg vandaag een collega bij Babyhome: ‘wanneer vertrekken jullie’? Dus ik zei: ‘volgende week donderdag’. Toen dacht ik HUH, nog maar een week in Rangala!? De tijd vliegt! Ik krijg allemaal berichtjes dat ik nog maar even moet genieten van mijn tijd hier en dat doe ik dan ook zeker!

Vrijdag, 15-06-2018

Vandaag hebben we onze tassen gepakt om weer richting Kisumu te vertrekken. Om 12 uur zaten we in de hobbelbus om vervolgens weer 2 uur te reizen. Toen we aankwamen in Kisumu hebben we eerst wat gegeten bij Java en zijn daarna naar Pabari gegaan. Daar hebben we met Gordon bijgekletst, want hij was toevallig ook op de compound.

’s Avonds hebben we bij een vriend van ons, die in een villa woont, wat gedronken en zijn daarna uit geweest. De villa was echt enorm en het uizicht was prachtig! Het was een supergezellige avond, want de Ieren waren er ook, het was leuk om hen ook nog even te kunnen zien voordat we vertrekken!

Zaterdag, 16-06-2018

Vandaag gingen we vanuit Millicent naar The White Villa. Daar gingen we naartoe om te relaxen en de 18e verjaardag van Evelien te vieren. Ze was 00.00 jarig. Het was een hele mooie rustgevende plek en we hebben heerlijk kunnen zonnen. In de avond hebben we zelfgemaakte pizza gegeten met een supermooi uitzicht. Later in de avond begon het feest, bij het zwembad! Het was supermooi, met lichtjes in het zwembad, kaarsjes langs het zwembad, wat versiering en lekkere drankjes! Het was een supergezellige avond en tegelijkertijd ook een mooie afsluiting als groep, want we gaan bijna weg!

Zondag, 17-06-2018

Vandaag hebben we in de ochtend lekker uit kunnen slapen. Na het uitslapen hebben we nog even kunnen relaxen bij het zwembad. Daarna hebben we onze spullen weer gepakt en zijn we weggegaan terug naar Kisumu. Vanaf daar zijn we met Valentine teruggereden naar Rangala, voor de laatste keer! Daar aangekomen hebben we voornamelijk uitgerust van het weekend.

Maandag, 18-06-2018

Vandaag hebben we weer een dag stage achter de rug. Deze dag was eigenlijk nog een redelijk normale dag, ookal hebben we nog maar 3 dagen stage!

Dinsdag, 19-06-2018

Vandaag was de eenalaatste stagedag! Ook dit was nog een normale stagedag. Het voelde alleen een beetje gek met de gedachte dat morgen onze laatste stagedag is! In de avond hebben we allemaal alvast een beginnetje gemaakt met inpakken. Dat was erg leuk en gezellig om te doen.

Woensdag, 20-06-2018

En dan was het zover.. Onze laatste stagedag bij het Babyhome. Mirte en ik hadden allebei de hele dag een dubbel gevoel. Aan de ene kant fijn om weer naar huis te gaan, aan de andere kant heel lastig om de kindjes hier achter te laten.

We hebben vandaag een evaluatiegesprek gehad met sister Mary Esther en Consolata. Onze resultaten waren erg positief! Ook alle medewerkers waren erg positief over ons. Dat was leuk om te horen.

Na het evaluatiegesprek zijn we even naar ons huisje gegaan om wat te drinken. Toen we dat gedaan hadden, zijn we weer terug gegaan naar Babyhome om nog even met de kindjes te spelen. Om 13.00 was het lunchtijd. Mirte heeft toen wat handschoenen bij het ziekenhuisje gebracht. Daarna hebben we onze koffers een heel eind ingepakt en spullen uitgezocht wat we aan wie gaan geven.

Toen we dat gedaan hadden, hebben we nog snel even wat gegeten en zijn toen weer naar het Babyhome gegaan. Daar hebben we een doosje spulletjes gegeven, met vlaggetjes, bellenblaas, ballonnen en toetertjes. We hebben toen Babyroom versierd. De kindjes bleven er maar naar kijken en de medewerkers vonden het ook superleuk! Ik heb nog een schort weggegeven aan Rose, een medewerker. Ze was er super blij mee!

Later op de avond hebben we met een paar medewerkers en nonnen avond gegeten in de kantine van het Babyhome. Erg lief dat ze dit aanboden. Ik heb voor de laatste keer Ugali met Sakumawiki gegeten, met mijn handen! Morgenochtend gaan we gedag zeggen. Ik hoop dat we goed afscheid kunnen nemen van alle medewerkers en kindjes.

Nog 5 nachtjes slapen in Kenia en dan gaan we al terug reizen! Tot snel allemaal!

• 21 Juni 2018 - 20:04

Nina Langenberg:

Lynnia

En toen was het inderdaad bijna tijd voor de terug reis. Ik snap met hele gemengde gevoelens. Blij dat je weer naar huis kunt maar ook een beetje verdrietig.
    Je zult Kenia ook gaan missen.
    Je hebt het super gedaan.

goede terugreis

Gerda en Nina