WE MADE IT! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu WE MADE IT! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

WE MADE IT!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

01 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal!
We zijn eindelijk aangekomen in Kisumu! De reis alleen al was een heel avontuur. Het begon al met de reis naar Schiphol... Mijn vader, moeder en Dylan gingen mee om mij weg te brengen. We hebben toen veel vertraging opgelopen door alle files. Nog even wat gedronken op Schiphol en toen kwam het afscheid. Dit was wel even slikken, want ik ben nog nooit zo lang zonder mijn ouders geweest en om Dylan zo lang niet te zien is ook lastig.

Na nog een paar foto's hebben we met onze groep ( 9 meiden ) de koffers ingecheckt. Nog een paar keer gezwaaid en toen waren de ouders en vrienden echt uit zicht. Daarna gingen we door de douane heen en hebben we heerlijk gegeten bij de Mac en wat gedronken bij de Starbucks, haha!

De vlucht was erg prettig. Weinig turbulentie en lekker rustig. Ook zaten we met z'n allen bij elkaar, dus dat was fijn. We hadden een nachtvlucht, maar ik heb maar 20 minuutjes mijn ogen dicht gehad. Ook had ik erg veel last van mijn buik. Dat was dus wel jammer..

Op Nairobi aangekomen hebben we onze visums laten checken, wat papieren ingevuld en onze koffers van de banden gehaald. Daarna zijn we naar buiten gelopen, waar gelijk een hele warme walm van 'Afrikalucht' op ons afkwam. We dachten dat Sarah ( onze Nederlandse begeleidster die al 6 jaar in Kenia woont ) ons daar op stond te wachten, maar omdat we een half uur te vroeg waren geland was ze er nog niet. Na een poosje te hebben gewacht kwam Sarah aan. Het was heel gek om Sarah in het echt te ontmoeten, omdat we alleen nog maar contact via Whatsapp hadden gehad. Na de ontmoeting hebben we 3,5 uur gewacht voor onze vlucht naar Kisumu. De tijd ging redelijk snel voorbij, want we hadden genoeg te bespreken.

Tijdens de vlucht van Nairobi naar Kisumu sliepen we allemaal haast direct. Het was maar een vlucht van 50 minuten, maar we waren zo moe dat we zo vertrokken waren. Ook deze vlucht was dus geslaagd. Toen we geland waren en het vliegtuig uitstapten kwam ons een hele warme walm tegemoet en stonden er allemaal schoolkinderen achter een hek naar ons te zwaaien. Het was een erg gek gevoel om weer in Afrika te zijn. Een beetje onrealistisch leek het wel. Uit het vliegtuig hebben we onze koffers weer opgezocht en zijn we in 2 busjes richting het centrum van Kisumu gereden. Onderweg had ik een dubbel gevoel, omdat ik het land ken, maar dit toch weer heel anders was. In het centrum hebben we 2 uur lang bij de winkel Safaricom gezeten voor simkaarten. Ik had nog steeds buikpijn en voelde me daardoor echt niet goed. Op een gegeven moment had ik zoveel pijn dat ik nog net op tijd kon gaan liggen, anders was ik flauw gevallen… Dat was dus even een vervelende situatie, omdat ik al de hele reis pijn had en het nog erger werd.

Na het halen van de simkaarten zijn we naar ons verblijf gereden. Daar hebben we de kamers mogen bekijken en mogen kiezen. Er zitten 3 meiden in het grotere huis waar we gezamenlijk zitten en eten. Ik zit met Tamar in een ander huisje, omdat er niet genoeg kamers waren. Het is veel luxer dan ik verwacht had. Warm water, stroom, redelijk schoon en wifi. Ook is er een heerlijk zwembad, dus helemaal super!

Nadat ik even wat tijd voor mezelf had, even opgefrist en wat gegeten, ging het veel beter met me. Ik voelde me weer fit. We zijn toen de stad in geweest om te pinnen en boodschappen te doen. Er was ook veel meer in de supermarkt dan dat ik verwacht had, dus dat is alleen maar fijn! Daarna hebben we onze koffers uitgepakt en zijn we een beetje gesetteld. Toen dat gebeurd was, hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad en daarna lekker gedoucht.
In de avond hebben we lekker een broodje hamburger gemaakt en chips gegeten. Daarna hebben we kaartspelletjes gedaan en veel gepraat. Dit was fijn, omdat we elkaar zo gelijk al beter hebben leren kennen. Om 23.00 gingen Tamar en ik richting ons eigen appartementje, waar we vervolgens nog tot 00.30 wakker zijn geweest voordat we konden slapen. Ik had de nacht voordat mijn reis begon dus voor het laatst geslapen…

Ik had heerlijk geslapen! Ik werd wel vroeg wakker, omdat ik 1 gordijn mis, waardoor het zonnetje om 06.00 al in mijn gezicht scheen.. We hebben goed ontbeten en hebben daarna tot 13.00 lekker gechilld/gezond bij het zwembad. Daarna even opgefrist en een eitje op geroosterd brood met kaas gegeten. Tamar had 3 rauwe eieren laten vallen en we hadden geen vaatdoekjes om het op te ruimen. Dus, wij met wc-papier alles opruimen.. Vervolgens moesten we alles in een zipperzakje stoppen, omdat er geen vuilniszakken meer verkocht mogen worden in verband met het milieu. Heel leuk dus..

Sarah had haar dochtertje Noni meegenomen, die echt heel lief is. Na de lunch zijn we met het busje naar de stad gereden. Daar hebben we over de marktjes gelopen, wat boodschappen gedaan en de omgeving een beetje verkent. Ook hebben we in een soort Starbucks een heerlijk stukje cake op en een lekkere milkshake. Daarna zijn we weer richting ons verblijf gegaan. Daar hebben we ’s avonds spaghetti gekookt. Dat was best goed gelukt! En nu zit ik hier te schrijven en ga ik zo lekker slapen, want het is al weer 21.30 en morgen gaan we naar de kerk.

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om mijn verhalen op deze manier te lezen! Tot de volgende blog!


  • 01 April 2018 - 14:08

    Frederiek:

    Wat leuk om te lezen, Lynn!
    Groetjes uit Achthuizen x

  • 01 April 2018 - 23:36

    Rhode:

    Hey Lynnia,
    Ik vind het inderdaad super leuk om jou blog te lezen. Wat grappig eigenlijk dat we allebei tegelijk dit aan het doen zijn. Ik hoop dat je het superleuk en leerzaam gaat vinden allemaal daar. Ik ben heel erg benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven!

    Heel veel liefs,
    Rhodé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynnia

Op deze site kunnen jullie mijn reisverhalen lezen en zo met mij meegenieten!

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Buitenlandse stage Kenia

Landen bezocht: