Eerste stagedagen en ziek! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Eerste stagedagen en ziek! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Eerste stagedagen en ziek!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

23 Mei 2018 | Kenia, Rangala

Hallo allemaal!

Maandag, 14-05-2018

Vandaag hebben we eerst wat boodschappen gedaan voor Rangala. Toen we terug kwamen hebben we allemaal een ontspanningsmassage gehad van een half uurtje van Mariëlle. Mariëlle is een Nederlandse vrouw, woont ook in Kenia en is een vriendin van Sarah. Ook zijn we naar de Masai Market geweest, waar je allemaal leuke souvenirtjes kan halen. Daar heb ik echt ( veel te veel ) leuke dingetjes gehaald om mee te nemen naar Nederland.

In de avond zijn we naar Dunga geweest, waar we taart hebben gegeten voor de verjaardag van Sarah, want die was jarig vandaag! Een superlekkere passievruchtentaart met echte passievrucht! Daarna hebben we lekker avond gegeten, foto’s gemaakt en een drankje gedaan met een mooie zonsondergang.

Dinsdag, 15-05-2018

Vandaag hebben we een rondleiding gehad van een collega van Sarah in de kindergevangenis. Het was best heftig om te zien hoe de kinderen daar leven en vooral om te horen wat de zaken zijn waarvoor ze vastzitten.

Na de kindergevangenis zijn we nogmaals naar de Masai Market geweest om nog de laatste dingetjes te halen, waar we gisteren geen tijd meer voor hadden. Na de Masai Market hebben we voor het laatst in Pabari gezwommen en gezond. Toen we klaar waren met zwemmen kwam de andere groep meiden aan. We hebben afscheid genomen van Eline en Sophie, die weer naar Nederland vertrokken, omdat ze voor de periode van 7 weken hadden gekozen.

’s Avonds hebben we als afsluiter nog wat gedronken bij Java.


Woensdag, 16-05-2018

Vandaag was de dag van de verhuizing. ’s Ochtends om 07.00 stond er ineens een vreemde man bij ons aan de deur en vroeg of hij onze koffers al mee kon nemen om naar Rangala te brengen. ( In Rangala gaan we de resterende weken verblijven ). We hebben toen Sarah en Consolata, onze coaches, gebeld om te vragen of dit klopte. Dit was niet het geval. Deze man wist dus gewoon dat wij naar Rangala gingen en dat er koffers vervoerd moesten worden, hij is door de nieuwe beveiliger binnen gelaten en wist in welk appartement wij zaten.. Best een beetje eng dus!

Om 11 uur waren Sarah, Consolata en de goeie truck er om onze spullen in te laden. Omdat de afspraak eigenlijk 10 uur was, liepen we wat uit en hadden we trek gekregen. We hebben dus nog even geluncht bij Java voordat onze 2 uur lange reis begon. We hebben gereisd met een Acacia bus, dit is een publieke bus. We hoefden maar €1,60 te betalen voor een reis van 2 uur!

Eenmaal aangekomen hebben we een rondleiding gekregen op onze stageplekken. We gingen eerst naar de stageplek van Evelien en Tamar: een gehandicaptenschool. Het was een groot complex met veel kinderen en dus veel verschillende ziektebeelden. Erg leuk om te zien! Daarna gingen we naar de compound waar we de komende weken verblijven. Daar staat het ziekenhuisje en het Babyhome waar Mirte en ik gaan stagelopen. Mirte gaat bij beide plekken stagelopen en ik loop alleen stage in Babyhome, maar mag wel eens kijken bij een bevalling o.i.d. Ook daar hebben we een rondleiding gehad en mijn eerste indruk was super! Bij Babyhome kregen we pannenkoeken en thee aangeboden na onze reis, super gastvriendelijk dus!

Ons eigen huisje is veel minder luxe dan in Kisumu, maar wel knus. We hebben alle vier onze eigen kamers en badkamers. Nu moet ik er wel bij vermelden dat de badkamers niet helemaal top zijn, als ik douch is m’n wc nat, maar het kan ermee door :)

Donderdag, 17-05-2018

Vandaag was mijn eerste stagedag bij babyhome. Ik vond het wel even lastig met de hygiëne, omdat ik geen handschoenen mag dragen. Ik heb de baby’s verschoond en gewassen. Later heb ik met ze gespeeld, eten gegeven en weer verschoond en gespeeld. Eigenlijk net zoals het in Nederland gaat, maar dan wat onhygiënischer en meer kinderen. Het verschonen was ook wel even wennen, namelijk: een handdoek vol met poep en dan maar een ‘schoon’ ( alsnog nat van het plas ) stukje vinden waarmee je de billetjes af kan vegen… Dat ze niet aan billendoekjes en pampers doen had ik dus snel ontdekt :)

Vrijdag, 18-05-2018

Vandaag heb ik alleen in de ochtend stage gelopen bij babyhome. Daarna hebben we boodschappen gedaan met Consolata. We moesten in een matatu ( publiek busje ), waarin iedereen echt op elkaar gepropt zat, naar een ander dorpje rijden. Daar hebben we wat boodschapjes gedaan. Ik voelde me er totaal niet op mijn gemak, waardoor dat kwam weet ik niet precies. Ook zag ik een albino met zwarte ogen, waar ik echt enorm van schrok. Ik was dus blij toen we weer terug waren in ons huisje!

’s Avonds hebben we met z’n vieren ‘Ik hou van Holland’ gespeeld, wat erg gezellig was.

Zaterdag en Zondag, 19&20-05-2018

Vandaag kwamen de andere meiden vanuit Kisumu langs in Rangala. We hebben toen even bij het Babyhome gezeten en ik heb kennis gemaakt met de Sister van het Babyhome, die ik nog niet gezien had omdat ze in Nairobi was. Daarna hebben we nog even bij ons in het huisje gechilld. Ik voelde me toen al niet zo lekker, dus toen de meiden weg waren heb ik de rest van de dag op bed gelegen.

In de nacht werd het alleen maar erger, ik voelde me zo beroerd! Na een paar keer te hebben overgegeven ging het al wel weer wat beter, maar ik had nog steeds erg veel pijn. Zondag lag ik dus nog steeds de hele dag op bed..

Maandag, 21-05-2018

Vandaag ben ik samen met Tamar, die ook ziek is, naar Kisumu gereisd. 2 uur in die publieke bus als je ziek bent is geen pretje kan ik vertellen.. Eenmaal aangekomen zijn we met mama Millicent en Sarah ( onze coaches ) naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat ik een bacteriële infectie had opgelopen, waarvoor ik een kuurtje kreeg.

Na het ziekenhuis hebben we nog even gepind in de stad en wat boodschapjes gedaan. Daarna zijn we naar Millicent gegaan. Ze heeft een superleuk en groot huis. We werden heerlijk verwend met een soepje, biefstukje en fruit. Daarna heb ik super goed geslapen op een veeeel beter bed en kussen dan in Rangala…!

Dinsdag, 22-05-2018

Vandaag hebben we uitgeslapen en rustig aan de dag opgestart. We kregen weer een goed ontbijt van Milli en voelden ons al een stuk beter. Daarom zijn we in de middag teruggereisd naar Rangala en hebben daar verder gerust.

Weer een lange blog, maar zoals jullie hebben gelezen heb ik het druk gehad met genieten, nieuwe dingen ontdekken en ziek zijn! Tot de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynnia

Op deze site kunnen jullie mijn reisverhalen lezen en zo met mij meegenieten!

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Buitenlandse stage Kenia

Landen bezocht: