Alweer 5 dagen hier! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Alweer 5 dagen hier! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Alweer 5 dagen hier!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

03 April 2018 | Kenia, Kisumu

Ben ik weer!
01-04-2018
Ik ben alweer 5 dagen in het mooie Kenia. Afgelopen zondag zijn we naar de katholieke kerk geweest. Het was natuurlijk Pasen dus het was een hele happening. Toch was het meer te vergelijken met een Nederlandse kerk dan ons kerkje bij de Masai. Na het kerkje zijn we nog wat boodschappen gaan doen met de groep. In de middag hebben we lekker gechilld bij het zwembad ( en heel veel muggenbulten opgelopen ). ’s Avonds zijn we naar Dunga Hill Camp gegaan. Dit ligt aan het Victoria meer, waar we de zonsondergang in gezelschap van live bandjes hebben bekeken. We hebben lekker pizza gegeten en veel contact gehad met andere Nederlanders die hier wonen! Supergezellig :)

02-04-2018
Maandag zijn we in de ochtend met de Toektoek ( soort brommertje met bakje erachter ) naar het Victoriameer gereden om daar vervolgens een boottocht te doen. Het was super lekker weer, lekker rustgevend en heel mooi! We hebben nijlpaarden van heel dichtbij gezien, mensen die hun kleding en zichzelf aan het wassen waren en vissers die in het meer aan het vissen waren ( en heel gespierd waren, haha ) Na het varen hebben we nog even wat gegeten met een mooi uitzicht over het meer. Daarna ben ik met Tamar ( alweer ) om boodschappen geweest omdat we wat dingen vergeten waren…

Toen we terug waren van de boodschappen hebben we eerst onze onderbroeken gewassen en de vaat weggewerkt. Daarna hebben we weer even gechilld bij het zwembad. Na het zwemmen hebben we kip tandori met rijst en sperziebonen gegeten, superlekker! ’s Avonds heb ik met Tamar in ons eigen huisje wat gedownloade filmpjes gekeken en daarna nog wat gekletst met vrienden via whatsapp. Daarna heeeerlijk geslapen!

03-04-2018
Dinsdag zijn we in de ochtend naar de government geweest voor onze visums! Dit was voor mij erg herkenbaar, omdat ik hier met papa en mama 5 jaar terug ook ben geweest om onze visums te verlengen. We hebben allemaal een visum voor een jaar! Ik kan dus nog langer blijven als ik wil, haha! Het duurde wel 3 uren voordat we eindelijk klaar waren. We hebben hier ook kennis gemaakt met mama Millicent, een van onze begeleidsters hier. Ze is superlief en noemt zichzelf onze 2e mama, dus lekker veilig gevoel.

Toen we terug kwamen bij Pabari hebben we onze andere begeleidster Consolata ontmoet. Zij zal onze begeleidster in Rangala zijn, dus die zien we daar wat vaker. We hebben een voorstelrondje gedaan met iedereen en wat dingen doorgenomen. Daarna zijn we boodschappen gaan doen met de 5 meiden die in Kisumu verblijven. We hebben heel veel gehaald, dus we hebben nu voor een poosje genoeg. We zijn naar de slager geweest, wat er allemaal superlekker uitzag!

Eigenlijk was het de bedoeling dat we vandaag ook naar de stageplaatsen zouden gaan om te kijken en dan woensdag beginnen, maar het liep allemaal wat uit, dus dit wordt donderdag. Wel lekker voor ons, want dan kunnen we nog even wat chillen morgen!
’s Avonds hebben we steak met rode bieten en appel en gebakken aardappeltjes gegeten. Bij die steak hebben we poeder toegevoegd wat we 5 jaar geleden ook altijd gebruikten, dus dat was echt lekker om weer te proeven!

Het is zo fijn om in Kenia te zijn. Ik kom hier nu echt tot rust en geniet van de omgeving. Ik zou hier echt wel kunnen wonen!

Op facebook en instagram staan wat foto’s! Tot de volgende blog maar weer 