Eerste safari! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Eerste safari! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Eerste safari!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

24 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hiii!

Vrijdag, 20-04-2018

Vandaag hebben we lekker uit kunnen slapen. Daarna de laatste dingetjes ingepakt om mee te nemen naar Nakuru. Na de lunch vertrokken we met de Tuktuk naar een afgesproken plaats, waar we verder gingen met een bus. We hadden bijna een privébus, zo weinig mensen zaten er. Na een rit van ongeveer 4 uren zijn we aangekomen in Nakuru. Daar hebben we avond gegeten en wat boodschapjes gehaald. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan en daar wat gaan drinken. Ik lag met Kelly op een kamer, wat veel te gezellig was, waardoor we veel te veel hebben gelachen en veel te laat sliepen, haha!

Zaterdag, 21-04-2018

Vandaag stond de wekker om 06.20, veel te vroeg na gisterenavond! Na het ontbijt zijn we weer uitgecheckt bij het hotel en stond het safaribusje voor het hotel al te wachten. We hadden er allemaal superveel zin in! Na een beetje wakker te zijn geworden door het muziekboxje van Tamar, kwamen we aan bij Lake Nakuru National Park. Ik ben hier al een keer geweest, maar het was zeker net zo speciaal om er weer te zijn! Tijdens de safari hebben we veel dieren gezien: neushoorns, apen, flamingo’s, dik-dik’s, impala’s, gnoes, giraffes, zebra’s, een leeuw, een hyena en allemaal mooie vogels. Ook hebben we een uitzichtpunt en een waterval bezocht. In de middag hebben we nog even een drankje gedaan bij een hotel in het park met een super mooi uitzicht!

We hebben echt super veel geluk gehad met deze safari. De giraffe, zebra en leeuw stonden echt naast ons busje! Verder was het ook bijna heel de dag lekker weer.

Na de safari, om ongeveer 4 uur, verlieten we het park weer. Nog even een boodschapje gedaan in de stad en toen de terugreis alweer! We gingen met het safaribusje waar we de hele dag al in hadden gereden, dus dat was fijn. We hebben even wat geslapen en uiteindelijk liep dit over in keihard meezingen met Nederlandse liedjes die werden afgespeeld op het muziekboxje.

Om 20:20 waren we weer thuis. We hebben onszelf toen opgefrist en klaargemaakt. Priscilla, een eerdere student die hier nu voor 3 weken is, is jarig met Koningsdag. Dan is ze alweer in Nederland, dus daarom vierde ze vanavond haar verjaardag in Kenia. Bij het zwembad stonden allemaal kaarsen en een bak ijs met drankjes erin. Het was supermooi om te zien! We hebben daar een drankje gedaan en zijn toen naar Roan gegaan. We hebben met allemaal Afrikaanse meiden gedanst, supergezellig was het!

Om 01.00 was het weer tijd om naar huis te gaan, waarna ik heeeerlijk in slaap ben gevallen.

Tot de volgende blog!

• 28 April 2018 - 08:47

Nina Langenberg:

Lynnia

Leuk je verhalen te lezen.
    Ook allemaal indrukwekkend.
    Ik hoorde dat Priscilla ook in Kenia zit. Leuk dat er zoveel studenten terug gaan. Ook Nina zit er nu.
    doe iedereen veel groeten en tot eind mei in Kenia.

Gerda en Nina

• 03 Mei 2018 - 18:51

Els:

Hoi Lynnia,
    Fijn om je verhalen te lezen, je hebt alles mooi beschreven. Je doet veel bijzondere ervaringen op! Ik ben benieuwd wat dit allemaal met je doet als je weer terug bent.
    Wanneer begint je tweede stage?
    Liefs,
    Els