Afronding eerste stage en begin vakantieweek! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu Afronding eerste stage en begin vakantieweek! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lynnia Kempen - WaarBenJij.nu

Afronding eerste stage en begin vakantieweek!

Door: Lynnia van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Lynnia

23 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Hoi allemaal!

Vrijdag, 04-05-2018

Vanochtend zijn we naar Kweisos toe gereisd. Daar kwamen we aan bij een mooie omgeving en mooie huisjes. We hebben daar de kamers verdeeld en wilden daarna een wandeling maken naar de waterval. Helaas ging het halverwege regenen en moesten we terug naar huis. Het was wel supergezellig op de terugweg. Ik liep zonder paraplu op blote voeten door de regen. Toen we aankwamen bij het huisje heb ik in m’n bikini in de regen gedoucht. Dat was erg koud, maar wel leuk!
In de avond hebben we heerlijk gegeten met z’n allen en daarna 30 seconds gespeeld.

Zaterdag, 05-05-2018

Vandaag heb ik paardgereden! De omgeving was erg mooi, dus daar kon ik alleen maar van genieten. Na het paardrijden gingen we alweer terug naar het huisje om onze spullen in te laden en weer naar Pabari te gaan. De terugreis was erg krap, met z’n vieren op de achterbank 3 uur lang..

Aan het einde van de middag hebben we Kelly uitgezwaaid bij het vliegveld. Zij was maar voor 5 weken in Kenia, omdat ze weer moest gaan werken in Nederland. Het was wel even lastig om afscheid te nemen, want ik kan het erg goed met Kelly vinden.
Na het uitzwaaien hebben we ons opgefrist en zijn uit eten geweest. Daarna zijn de andere meiden naar Roan gegaan, maar ik voelde me niet goed dus ik ben toen naar huis gegaan.

Zondag, 06-05-2018

Vandaag heb ik lekker uit kunnen slapen en op het gemakje de dag kunnen starten. Toen ik even lekker in m’n bed Youtube filmpjes aan het kijken was, zag ik ineens een gekko over de muur rennen en iets groens erachteraan vallen. Ik wist gelijk hoe laat het was, want 5 jaar geleden met papa en mama in Kenia, gebeurde dit tot 3 keer toe. Er zat dus een slang in mijn kamer, bij de deur en ik kon niet weg. Ook kon ik mezelf niet beschermen, want ik had geen stok o.i.d. Mijn enige optie was dus roepen en bellen naar die andere meiden voor hulp.

Uiteindelijk is hij gevangen door de eigenaren van Pabari en kon ik nog een leuke foto maken.. Het was waarschijnlijk geen giftige slang, maar een grasslang. Later bedacht ik me dat de slang waarschijnlijk al heel de tijd op mijn kamer had gezeten, omdat ik steeds geritsel hoorde. Ik heb dus elke nacht heerlijk geslapen met een slang die naar me loerde vanaf de kast..

In de middag zijn we verhuisd naar het grote appartement. Nee.. niet omdat we bang waren voor die slang, dit stond al op de planning :) Kelly is weg en er komen volgende week 2 andere meiden die dan samen in ons huisje kunnen.

Maandag, 07-05-2018

Vandaag op stage is de schommel afgemaakt door de lasser. De kindjes hadden hem vandaag dan ook gelijk uitgetest en plezier dat ze hadden! Daarom alle sponsors, namens alle kinderen en de medewerkers: SUPER BEDANKT! ( foto’s zal ik op facebook zetten )

We hebben verder in het schooltje van het weeshuis meegedaan met sporten, kleuren en zingen. De kinderen vonden het superleuk.

Dinsdag, 08-05-2018

Vandaag hadden we een balletje meegenomen naar stage voor de ‘baby’s ‘, ook van het donatiegeld. Daar zijn we zowat heel de dag zoet mee geweest. In de middag hebben we de baby’s meegenomen naar de schommel, toen de andere kinderen op het schooltje zaten. Ook hebben we een gehandicapt jongetje op de schommel gezet, hij vond het geweldig! Ik vind het super om te zien dat de kinderen zoveel plezier hebben door de schommel en onze aanwezigheid.

Woensdag, 09-05-2018

Vandaag was onze laatste stagedag bij Mama Ngina al! We hebben al onze papieren voor school laten aftekenen door de leidinggevende. Verder hebben we leuke groepsfoto’s gemaakt met ( bijna ) alle kindjes en medewerkers. Ook hebben we de voetbal van het donatiegeld ( die we samen met het kleine balletje voor de baby’s hadden gekocht ) gegeven en lolly’s uitgedeeld. Na iedereen nog persoonlijk afscheid te nemen en ons zegje te hebben gedaan, zijn we richting huis gegaan. Daar hebben we ons opgefrist.

De 2 nieuwe meiden waren vandaag ook aangekomen: Romy en Rebecca. Om Romy en Rebecca alvast wat te laten zien van Kisumu en omdat het vandaag onze laatste stagedag was, zijn we naar Java gegaan om avond te eten. Na Java zijn we doorgegaan naar Roan. Het was daar karaoke avond, dus ik heb natuurlijk een liedje gezongen. Ik kreeg heel wat complimentjes van de luisteraars, dus dat was erg leuk!

Donderdag, 10-05-2018

Vandaag hadden we een dagje vrij! Onze vakantieweek is begonnen. Wel hadden we nog een groepsmeeting om te kijken hoe het met iedereen gaat en om Romy en Rebecca te introduceren aan de Keniaanse coaches en de groep. We hebben wat boodschappen gedaan voor de Masai Mara en gelijkertijd aan Romy en Rebecca laten zien hoe wij dit altijd doen. Daarna hebben we allemaal onze koffers ingepakt voor morgen!
Tot de volgende blog, waar ik mijn verhalen over de safari kan vertellen!

( Sorry dat deze blog er zo laat op staat, maar ik heb geen wifi en hotspot werkt niet zo goed… )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynnia

Op deze site kunnen jullie mijn reisverhalen lezen en zo met mij meegenieten!

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Buitenlandse stage Kenia

Landen bezocht: